Co zrobić gdy odszkodowanie przyznane za naprawę pojazdu jest zaniżone?
Możliwości dalszego ubiegania się o dopłatę odszkodowania uzależnione są od tego czy sprawę prowadziliśmy z własnej polisy Auto Casco czy z polisy OC sprawcy.
W obu przypadkach, co do zasady, po uzyskaniu odszkodowania (potwierdzonego decyzją płatniczą), na osobę żądającą jego zwiększenia zostaje przerzucony ciężar dowodu.
Osoba dochodząca wyższego odszkodowania powinna wykazać i udowodnić, że należy się jej wyższe odszkodowanie.
Zasada wydaje się dość prosta i klarowna – w praktyce jednak budzi często wiele kontrowersji i sporów pomiędzy poszkodowanym a firmą ubezpieczeniową.
W pierwszej kolejności należy zadbać o zabezpieczenie dowodów, których będziemy używać w postępowaniu reklamacyjnym – ważne by posiadać zdjęcia potwierdzające zakres uszkodzeń pojazdu. Pojazd może być przedmiotem oględzin biegłego i wysokość odszkodowania może zostać przeliczona w ramach opinii.
Ważnym jest by pamiętać, że w przypadku szkód z Auto Casco, kalkulacja kosztów naprawy pojazdu powinna zostać wykonana zgodnie z postanowieniami umowy ubezpieczenia (a nie cenami rynkowymi jak w przypadku szkód z OC sprawcy).
Posiadając dowody potwierdzające zakres szkody i potwierdzające, że koszt naprawy jest następstwem wypadku można podjąć postępowanie reklamacyjne bądź postępowanie sądowe.
Primus sp.j. przeprowadza postępowania w celu dopłaty odszkodowania za szkodę w pojeździe – niezależnie od tego czy mamy do czynienia z polisą AC czy z polisą OC sprawcy, z udziałem wyspecjalizowanych biegłych rzeczoznawców samochodowych.