ZADZWOŃ: 61 6711934516 026 509517 975 176

Wiadomości ubezpieczeniowe

Odszkodowanie – utrata wartości handlowej pojazdu

Właściciel, którego pojazd został uszkodzony w wyniku wypadku komunikacyjnego, ma prawo żądać odszkodowania, które pokryje w pełni szkodę doznaną w jego majątku. Generalnie ma zatem prawo do żądania...

Utrata wartości handlowej pojazdu – co oznacza i kiedy przysługuje?

Zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego, odszkodowanie za uszkodzenie samochodu może obejmować oprócz kosztów jego naprawy także zapłatę sumy pieniężnej, odpowiadającej różnicy między wartością tego...

Odmowa odszkodowania za brak zapiętych pasów bezpieczeństwa

W Polsce osoby kierujące pojazdami mechanicznymi oraz pasażerowie tych pojazdów mają obowiązek zapinania pasów bezpieczeństwa PRZED rozpoczęciem jazdy. Od tej generalnej zasady istnieją oczywiście...

Kapitalizacja renty

Możliwość skapitalizowania renty pojawia się dopiero po jej przyznaniu na rzecz osoby uprawnionej. Osoba pobierająca od ubezpieczyciela rentę (np. na zwiększone potrzeby czy wyrównawczą) otrzymuje...

Zaniżone odszkodowanie za naprawę pojazdu

Co zrobić gdy odszkodowanie przyznane za naprawę pojazdu jest zaniżone? Możliwości dalszego ubiegania się o dopłatę odszkodowania uzależnione są od tego czy sprawę prowadziliśmy z własnej polisy...

Skontaktuj się z nami

odszkodowania@primus.biz.pl

61 671 19 34 pn-pt w godz. 9-17
516 026 509 oraz 517 975 176
pn-pt w godz. 9-19, sobota 10-15.

Dokumentację prosimy przesyłać na adres e-mail odszkodowania@primus.biz.pl lub pocztą na adres biura:

Primus Dochodzenie Odszkodowań sp.j.
ul. Poznańska 62/80 (V piętro)
60-853 Poznań
(budynek Atanera).

Błąd lekarski – nowe zasady ustalania odszkodowania

Od 1 stycznia 2012r. obowiązują nowe zasady ustalania odszkodowania i zadośćuczynienia dotyczące następstw zdarzeń medycznych. W życie weszła ustawa z 28 kwietnia 2011r. o zmianie ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK. Zgodnie z nową ustawą zdarzeniem medycznym jest następstwo niezgodnej z aktualną wiedzą medyczną diagnozy, jeżeli spowodowała niewłaściwe leczenie; leczenia (w tym wykonania zabiegu operacyjnego); zastosowania produktu leczniczego lub wyrobu medycznego.
Skutkiem zdarzeń musi być uszkodzenia ciała, rozstrój zdrowia, śmierć albo zakażenie pacjenta. Od dnia 1 stycznia 2012 powołano komisje do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych. Komisje te zajmują się ustaleniem czy doszło do zdarzenia medycznego. Przeprowadzają stosowne postępowania na wniosek osoby poszkodowanej. Wniosek taki powinien zostać złożony w ciągu roku od dnia w którym dowiedział się o zakażeniu, uszkodzeniu ciała, rozstroju zdrowia bądź śmierci (jednak nie więcej niż 3 lata od dnia zdarzenia). Wniosek zostaje przekazany przez komisję do szpitala, w którym doszło do zdarzenia medycznego oraz ubezpieczyciela, którzy w ciągu 30 dni przedstawiają wspólnie swoje stanowisko. Kiedy wniosek trafi do komisji ma ona maksymalnie 4 miesiące na wydanie orzeczenia. W sytuacji uzyskania niekorzystnego orzeczenia, każda ze stron może w ciągu 14 dni złożyć wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy. Może dojść również do sytuacji gdy komisja uzna, że doszło do zdarzenia medycznego lecz strony nie dojdą do porozumienia co do wysokości zadośćuczynienia bądź odszkodowania. Wtedy pozostaje droga sądowa.
Samo złożenie wniosku podlega opłacie 200 pln – w sytuacji gdy wniosek zostanie nienależycie wypełniony bądź niekompletny, pozostanie zwrócony bez rozpatrzenia. Na koszty postępowania skladają się również koszty podróży i noclegów oraz utraconych zarobków lub dochodów osób wezwanych przed wojewódzką komisję oraz wynagrodzenia za wykonanie opinii na potrzeby postępowania przed komisją.
Jeżeli komisja uzna, że nie doszło do zdarzenia medycznego, koszty te ponosi podmiot składający wniosek. W przypadku orzeczenia o zdarzeniu medycznym koszty te ponosi, co do zasady podmiot prowadzący szpital.

Usługi

odszkodowania dla osób fizycznych

Odszkodowania dla osób fizycznych

Do powstania szkód dochodzi zarówno w wyniku własnej nieuwagi jak i działania bądź zaniechania występującego po stronie osób trzecich.

odszkodowania dla osób fizycznych

Polisy posagowe

Zdecydowana większość odszkodowań wypłaconych z tego typu umów ubezpieczenia jest znacznie zaniżona. Wiemy jak to zmienić.

 

odszkodowania dla osób fizycznych

Odszkodowania dla firm

Jeżeli w firmie wydarzyła się szkoda bądź szkody zdarzają się dość często, zachodzi konieczność bieżącej obsługi likwidacji szkód prowadzonych w firmie ubezpieczeniowej.

odszkodowania dla osób fizycznych

Usługi rzeczoznawcze

Wszelkie wyceny i kalkulacje dokonywane są przez uprawnionych rzeczoznawców samochodowych posiadających znaczne doświadczenie zawodowe.

odszkodowania dla osób fizycznych

Odszkodowania za słupy, wodociągi itp.

Kompleksowa obsługa roszczeń związanych z uzyskaniem odszkodowania za słupy energetyczne, wodociągi i inne media.

odszkodowania dla osób fizycznych

Windykacja należności

Sprawy o zapłatę należności z faktur bądź innych źródeł. Prowizja pobierana jest tylko i wyłącznie w sytuacji uzyskania należności dla Klienta.

PAMIĘTAJ! Twoje odszkodowanie może być wyższe! Nie pobieramy zaliczek! Honorarium płatne dopiero po przyznaniu odszkodowania!